Følg med i casen: Boligforening

Parkeringskontrol boligforening i Rødovre

Kontakt os Afspil video

Indledende møde

Mødet fandt sted i 2015, hvor kunden brugte et andet parkeringsselskab. Under mødet gjorde kunden det klart, at de ønskede et parkeringsselskab, de kunne komme i kontakt med, og at det næste parkeringsselskab, de indgik en parkeringsaftale med, skulle være fleksibelt og omstillingsparat. Kunden gjorde opmærksom på, at de havde mange krav, eftersom de både har beboere, erhvervslokaler, institutioner og beboerlokaler.

Fastsættelse af Regler

I 2015 fastsatte kunden, at de ønskede fysiske parkeringstilladelser og gæstekort til deres beboere. Beboerne skulle hente gæstekortene på ejendomskontoret, som kun var åbent på bestemte tidspunkter, og de ønskede manuelt at uddele parkeringstilladelser til beboerne. De mistede efter noget tid overblikket over, hvor mange p-tilladelser der var udstedt, og gæstekortene begyndte at blive misbrugt. Hos UnoPark udviklede vi sideløbende et parkeringssystem med tilhørende app, som vi introducerede til kunden. Beboerne kan nu selv oprette sig og oprette deres gæster. Hvert lejemål har fået tildelt en pulje af gæstekort, som de kan bruge hver måned. Hver den 1. i måneden nulstilles gæstekortene, så beboerne igen får adgang til det antal, boligen har fået tildelt.

“Vi har haft et samarbejde med UnoPark siden oktober 2015, og det er vi super glade for”

– Helle, Ejendom i Rødovre

Opsætning af Skiltning og Systemer

Systemet er sat op, så kunden har overblik over alle lejemål, både beboere og erhvervslokaler. De kan for hvert lejemål se, hvor mange parkeringstilladelser og gæsteparkeringer der bliver benyttet, og til enhver tid tildele eller formindske antallet af parkeringstilladelser/gæsteparkeringer. En tablet er sat op i beboerlokalet, så de besøgende til beboerlokalet selv kan oprette sig og modtage en SMS-bekræftelse. Der er opsat forskellige skilte, da kunden har ønsket at dele zonerne op, så der er en zone til erhvervskøretøjer, kunder til erhvervslokalerne, elbiler og beboernes zone.

Kontrol og Lancering

UnoPark lancerede parkeringskontrollen i tæt samarbejde med kunden, og der er foretaget ændringer undervejs, både i forhold til nye skilte, men også ændring af zoner og antal gæsteparkeringer og p-tilladelser, der kan udstedes pr. lejemål.

Resultater

Kunden har nu det fulde overblik over alle lejemål, både beboere og erhvervslokaler, gennem et brugervenligt og effektivt system. Beboerne har nem adgang til at administrere deres parkeringstilladelser og gæstekort, hvilket har reduceret misbrug og øget tilfredsheden. Parkeringssituationen er blevet mere struktureret og fleksibel, hvilket opfylder kundens oprindelige krav og forventninger.

Kontakt os

Parkeringsselskab klar til at samarbejde

Lad os hjælpe dig. Vi har stor erfaring med parkeringskontrol til erhverv, boligforeninger, parkeringskældre og parkeringshuse.

Vælg følgende:

    Har du modtaget et kontrolgebyr, du ikke finder berettiget, har du mulighed for at gøre indsigelse. Det skal ske senest 10 dage efter udstedelsen af gebyret, og din indsigelse skal altid indgives skriftligt.

    Alle klager bedes INDGIVES VIA

    www.pklage.dk

    Følger du proceduren og indgiver din klage via ovenstående link, sættes sagen i bero indtil afgørelsen. Du modtager altså ingen rykkerskrivelse, mens sagsbehandlingen står på.

      Har du modtaget et kontrolgebyr, du ikke finder berettiget, har du mulighed for at gøre indsigelse. Det skal ske senest 10 dage efter udstedelsen af gebyret, og din indsigelse skal altid indgives skriftligt.

      Alle klager bedes INDGIVES VIA

      www.pklage.dk

      Følger du proceduren og indgiver din klage via ovenstående link, sættes sagen i bero indtil afgørelsen. Du modtager altså ingen rykkerskrivelse, mens sagsbehandlingen står på.

      Har du modtaget et kontrolgebyr, du ikke finder berettiget, har du mulighed for at gøre indsigelse. Det skal ske senest 10 dage efter udstedelsen af gebyret, og din indsigelse skal altid indgives skriftligt.

      Alle klager bedes INDGIVES VIA

      www.pklage.dk

      Følger du proceduren og indgiver din klage via ovenstående link, sættes sagen i bero indtil afgørelsen. Du modtager altså ingen rykkerskrivelse, mens sagsbehandlingen står på.